Options trading Spread-spel och CFDs är levererade produkter och kan resultera i förluster som överstiger inlåning. Värdet på aktier, ETF och ETC som köpts via ett aktiehandelskonto, aktier och aktier ISA eller en SIPP kan falla och stiga, vilket kan innebära att du får tillbaka mindre än du ursprungligen sätter in. Var försiktig så att du förstår riskerna och var försiktig med att hantera din exponering. CFD, aktiehandel och aktier och aktier ISA-konton som tillhandahålls av IG Markets Ltd, spridningsbudgivning från IG Index Ltd. IG är ett handelsnamn på IG Markets Ltd (ett bolag registrerat i England och Wales under nummer 04008957) och IG Index Ltd (IG Index Ltd ett företag registrerat i England och Wales under nummer 01190902). Registrerad adress på Cannon Bridge House, 25 Dowgate Hill, London EC4R 2YA. Både IG Markets Ltd (Registernummer 195355) och IG Index Ltd (Registernummer 114059) är auktoriserade och reglerade av Financial Conduct Authority. Exkluderar binära spel där IG Index Ltd är licensierad och reglerad av spelkommissionen, referensnummer 2628. IG Index stöder ansvarsfullt spel, för information och råd, besök gambleaware. co. uk. Informationen på denna webbplats är inte riktad till invånare i USA, Belgien eller något annat land utanför Förenade kungariket och är inte avsedda att distribueras till eller användas av någon person i något land eller jurisdiktion där sådan distribution eller användning skulle strida mot till lokal lagstiftning eller regulation. UK skatt på terminshandel Här är min förståelse för brittisk beskattning av terminshandel. Snälla rätta mig om jag har fel: Om en person inte gör något av handeln själv och inte litar på det för inkomst, det vill säga att de har något annat jobb och de ger fullmakt till någon annan att handla sitt konto på deras vägnar , då finns det inget sätt att vinsten som genereras på deras handelskonto kan vara föremål för brittisk inkomstskatt. Det skulle behöva vara kapitalvinstskatt, rätt Så det innebär att den första 8 500 vinsten som genereras på det här handelskontot skulle vara skattefri, rätt (kapitalvinst skattefri ersättning för 20052006). Antag att 10 britter alla hade futures trading konton som förvaltades av en tredje part och alla 10 britter gjorde aldrig någon av handeln och tog inte ut pengar för att leva vidare. De hade alla normala jobb som producerar inkomst från andra källor. Money Manager skulle kunna handla alla 10 konton samtidigt och generera 8.500 skattefria vinster per kontoinnehavare, rätt Är det något som inte är korrekt med ovanstående observationer Om en enskild kontoinnehavare per ovanstående gör lt8.500 kvid på sitt terminskonto , är den enskilda personen skyldig att avslöja denna verksamhet på en självbedömningsavkastning eller avslöjar futures handelsvinster endast krävs när det skulle bli gt8,500 quid dvs när skatt skulle vara på grund av den kropp som utför affärer skulle behöva vara FSA reglerad för att utföra denna funktion, mycket dyr och en burakratisk mardröm. Men ditt antagande kan vara felaktigt. Jag har skrivit det skriftligen från HMRC att någon som säljer terminer för ett levande kommer sannolikt inte att utföra en handel. Under dessa omständigheter gäller endast CGT. De citerade flera rättspraxis. Handelsmentor Jag har det skriftligt från skattemannen att jag utövar handel och därmed är inkomstskattig. Jag lämnade in min första självbedömningsavkastning i april och de var nöjda med det. Jag handlar index futures heltid som egenföretagare och har en liten mängd andra inkomster från frilansredigering. Jag skulle vara beredd att satsa på att ett annat skattekontor skulle ha gjort ett annat beslut. Rolig gammal Hector. 29 juni 2009, 12:32 Anställd nov 2006 Den allmänna regeln är att transaktioner av enskilda personer i aktier inte är vanligtvis handelstransaktioner. Som sådan skulle de vanligtvis falla inom avgiften till kapitalvinstskatt. Att hålla aktier på mycket korta villkor och att köpa och sälja ofta skulle inte nödvändigtvis klassificeras som en handel. Detta är i själva verket en form av spekulation och kommer vanligtvis att bli brist på handel. För att det ska vara en handel skulle du behöva ha en organiserad verksamhet som genomfördes för att skapa vinst. Det skulle innebära mycket mer än att bara köpa och sälja ofta. Om man tittar på de inhemska handböckerna för Inkomsterna anger de följande på följande sätt: 8230 För att avgöra om en spekulativ verksamhet handlar om handel eller ett äventyrs äventyr är det viktigt att överväga om verksamheten utförs på samma sätt som alla vanliga näringsidkare i dessa tillgångar fungerar. Etablerade handlare i aktier verkar för att minimera eller begränsa exponeringen för chans. De gör det på olika sätt. De har kunder som säljer till dem och köper dem regelbundet, till vilka de marknadsför sina tjänster och kommer att citera priser för köp och försäljning. De angivna priserna kommer att spridas, så att de kan uppnå vinst. De gör vinster från att flytta stora volymer av aktier mycket snabbt. De säkrar stora innehav av säkerheter med derivatinstrument för att säkerställa att om de håller sig vid positioner under en viss tid, har de endast en begränsad exponering mot allmänna marknadsrörelser. De har mycket strikta regler om graden av risk för vilken någon näringsidkare får exponera företaget. Så medan aktiehandlare köper och säljer aktier för att dra nytta av förväntade marknadsrörelser är det inte det enda sättet att de ger vinst. Spekulation är endast en del, och en strängt kontrollerad del, av en mer komplex handelsoperation. Deras verksamhet är utformad för att göra vinst beroende på hur marknadspriserna rör sig, genom att överföra lager som grossist eller som återförsäljare. Huruvida en individ arbetar på samma sätt som en aktiehandlare är en faktumfråga. Så det är först och främst nödvändigt att fastställa hur individen arbetar och vilken åtgärd han eller hon tar för att minimera risker och säkra vinster8230 Du skulle behöva tillämpa dessa regler på dina specifika omständigheter. Säkert hävdar att dina aktiviteter var investeringar (eller mer exakt att inte handla verksamhet) skulle vanligtvis föredras med tanke på den betydligt lägre skattesatsen på eventuella vinster. För de flesta aktie - eller finansiella spekulanter är det svårt att se detta som en handelsaktivitet. Det ser mer ut som spekulation. Vad sägs om säkring Många människor säkrar sin placeringsposition som är en av indikatorerna för handel, huruvida det här var en del av en sofistikerad strategi för riskreducering för att begränsa risken och maximera vinsten beroende på hur marknaden vände är tvivelaktig. I många fall uppstod vinst i huvudsak av tur med marknadens omvändande och att din övergripande position var lönsam. I det här fallet ser det ut att vara spekulation, och är analog med spelande. Du skulle därför ha ett bra argument för CGT-behandling. Observera att det alltid beror på fakta. Om denna högvolym, frekventa handels - och säkringsaktivitet genomfördes under en bestämd period före en total återkallelse (eller minst en period när aktierna hölls mer långsiktigt) skulle detta stödja alla argument att dina aktiviteter helt enkelt var en engångsperiod av spekulation med vinster som uppstår till följd av lycka till. Om det var mer långsiktig, sofistikerad verksamhet med många säkringspositioner och vinst som gjordes år i år skulle det vara svårare att undkomma ett handelsargument. Tala när du säljer aktier 1. Vad du betalar på Du kan behöva betala Kapitalvinstskatt om du gör vinst (vinst) när du säljer (eller avyttrar) aktier eller andra investeringar. Aktier och investeringar som du kan behöva betala skatt på inkluderar: aktier som arent i en ISA eller PEP-enheter i ett fondförtroende vissa obligationer (exklusive premieobligationer och kvalificerade företagsobligationer) Du måste utarbeta din vinst för att ta reda på om du behöver att betala skatt. Detta beror på om dina totala vinster överstiger ditt kapitalvinstskatt för skatteåret. När du inte betalar det behöver du vanligtvis inte betala skatt om du ger aktier som en gåva till din man, fru, civil partner eller en välgörenhet. Du betalar inte heller kapitalvinstskatt när du kasserar:
No comments:
Post a Comment