3 saker jag önskar att jag visste när jag började trading Forex Trading Forex är inte en genväg till omedelbar rikedom. Överdriven hävstång kan göra vinnande strategier till förlorare. Retail sentiment kan fungera som ett kraftfullt handelsfilter. Alla kommer till Forex marknaden för en anledning, som sträcker sig mellan enbart för underhållning för att bli en professionell näringsidkare. Jag började att sträva efter att vara en full-time, självförsörjande Forex-handlare. Jag hade lärt mig den perfekta strategin. Jag spenderade månader på att testa det och backtests visade hur jag kunde göra 25 000-35 000 per år av ett 10 000 konto. Min plan var att låta mitt konto förena tills jag var så bra, jag skulle inte behöva jobba igen i mitt liv. Jag var dedikerad och jag förpliktade mig till planen 100. Sparar dig detaljerna, min plan misslyckades. Det visar sig att handel 300k mycket på ett 10.000 konto är inte särskilt förlåtande. Jag förlorade 20 av mitt konto om 3 veckor. Jag visste inte vad som slog mig. Någonting var fel. Lyckligtvis slutade jag att handla på den tiden och hade turen att landa ett jobb hos en Forex-mäklare, FXCM. Jag tillbringade de närmaste åren jobbar med handlare runt om i världen och fortsatte att lära mig om Forex-marknaden. Det spelade en stor roll i min utveckling att vara den näringsidkare jag är idag. 3 års lönsam handel senare, det var ett nöje att gå med i teamet på DailyFX och hjälpa människor att bli framgångsrika eller mer framgångsrika näringsidkare. Poängen med att jag berättar för denna berättelse är att jag tror att många näringsidkare kan relatera till att börja på denna marknad, inte se de resultat som de förväntade sig och inte förstod varför. Det här är de 3 sakerna som jag önskar visste när jag började handla Forex. 1 ndash Forex är inte en bli rik snabb möjlighet I motsats till vad yoursquove läser på många webbplatser över hela webben, kommer Forex trading inte att ta ditt 10.000 konto och göra det till 1 miljon. Mängden vi kan tjäna bestäms mer av hur mycket pengar vi riskerar i stället för hur bra vår strategi är. Det gamla ordspråket ldquoIt tar pengar för att göra moneyrdquo är en exakt, inklusive Forex trading. Men det betyder inte att det inte är en bra satsning trots allt, det finns många framgångsrika Forex-handlare där ute som handlar om att leva. Skillnaden är att de långsamt har utvecklats över tid och ökat sitt konto till en nivå som kan skapa en hållbar inkomst. Jag hör om handlare hela tiden att rikta 50, 60 eller 100 vinst per år, eller till och med per månad, men den risk de tar på kommer att vara ganska lik den vinst de riktar mot. Med andra ord, för att försöka göra 60 vinst på ett år, är det inte orimligt att se en förlust på cirka 60 av ditt konto under ett visst år. Men Rob, jag handlar med en kant, så jag riskerar inte så mycket som jag potentiellt kan tjäna du kan säga. Det är ett sant uttalande om du har en strategi med en handelskant. Din förväntade avkastning ska vara positiv. men utan hävstång kommer det att bli en relativt liten mängd. Och i tider av otur kan vi fortfarande ha förlorade strimmor. När vi kasta hävstångseffekt i blandningen, det är hur handlare försöker rikta sig till de stora vinsterna. Vilket i sin tur är hur handlare kan producera för stora förluster. Hävstångseffekt är fördelaktig, men inte när det kan göra en vinnande strategi till en förlorare. 2 Hävstång kan orsaka en vinnande strategi för att förlora pengar Det här är en lektion som jag önskar att jag hade lärt mig tidigare. Överdriven hävstång kan förstöra en annars lönsam strategi. Låt oss säga att jag hade ett mynt som när huvuden slogs, skulle du tjäna 2, men när svans träffades skulle du förlora 1. Vill du vända det myntet mitt gissning är absolut att du skulle vända det myntet. Youd vill vända det om och om igen. När du har en 5050 chans mellan att göra 2 eller att förlora 1, det är en bra möjlighet att du accepterar. Nu kan vi säga att jag har samma mynt, men den här gången om huvuden träffas, skulle du tredubblera din nettovärde, men när svans träffades skulle du förlora varje egendom du äger. Skulle du vända det myntet? Jag antar att du inte skulle, för att en dålig flip av myntet skulle förstöra ditt liv. Även om du har exakt samma procentuella fördel i det här exemplet som exemplet ovan, skulle ingen i sitt rätta sinne vända detta mynt. Det andra exemplet är hur många Forex-handlare ser sitt handelskonto. De går all-in på en eller två affärer och slutar förlora hela kontot. Även om deras affärer hade en kant som vårt myntflipande exempel, tar det bara en eller två olyckliga affärer att torka ut dem helt. Så här kan hävstångseffekt göra att en vinnande strategi förlorar pengar. Så hur kan vi fixa detta? En bra start är att använda inte mer än 10x effektiv hävstångseffekt. 3 Användning av sentiment som en guide Kan luta oddsen i din favör Den tredje lektionen som Ive lärt sig borde inte komma som någon överraskning för dem som följer mina artiklar. med hjälp av det spekulativa sentimentindexet (SSI). Ive har skrivit många artiklar om detta ämne. Det är det bästa verktyget Ive någonsin använt och är fortfarande en del av nästan varje handelsstrategi jag använder idag. SSI är ett gratis verktyg som kan hittas här som berättar hur många handlare är långa jämfört med hur många handlare som är korta varje större valutapar. Det var tänkt att användas som ett kontrarindex där vi vill göra motsatsen till vad alla andra gör. Använda det som riktningsfilter för mina affärer har gjort min handels karriär helt om. Lär av mina misstag Om jag kunde berätta för mitt yngre själv 3 saker innan jag började handla Forex så skulle det vara den lista jag skulle ge. Jag hoppas att de hjälper din handel så mycket som det hjälpte mig. --- Skrivet av Rob Pasche DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Kan du faktiskt leva av Forex trading Anställd Sep 2008 Status: Medlem 2 Inlägg Hej alla. Detta är mitt första inlägg på detta forum. Innan jag började skriva detta läste jag mycket av trådarna och diskussionerna här och folkens åsikter, etc. Jag är väldigt ny på Forex trading. Jag började precis läsa babypips och lära känna terminologin och grunden. Dess mycket intressant och jag gillar det. Jag planerar att lära mig så mycket jag kan på ett tag genom att läsa forum och webbplatser som har information, varefter jag öppnar ett demokonto och spelar om i några månader för att verkligen lära mig vad det här handlar om. Jag kommer att ta mig tid och jag planerar inte att lägga några riktiga pengar för en nära framtid på minst 6-8 månader. Jag har emellertid några frågor, kan vanliga människor, med små kapital (1000-3000) tjäna pengar och leva av handel. Forex Hjälper kunskap verkligen och blir du bättre med erfarenhet och gör det faktiskt en skillnad Jag gillar att spela poker från tid till annan och Ive har spelat ganska länge. Forex trading, verkar mig mycket som poker. Det är mycket involverat, kanske ännu mer än poker. Jag har rätt Tanken som jag har i mitt huvud just nu är att om du inte har någon väldigt seriös kapital att investera i första hand (100k och upp), har du ingen chans att tjäna pengar utan att bara spela. Även då du spelar, men du har bättre chans att hålla dig levande tillräckligt länge för att göra vinst. Jag skulle verkligen uppskatta dina kommentarer och råd. Tack. Hej alla. Detta är mitt första inlägg på detta forum. Innan jag började skriva detta läste jag mycket av trådarna och diskussionerna här och folkens åsikter, etc. Jag är väldigt ny på Forex trading. Jag började precis läsa babypips och lära känna terminologin och grunden. Dess mycket intressant och jag gillar det. Jag planerar att lära mig så mycket jag kan på ett tag genom att läsa forum och webbplatser som har information, varefter jag öppnar ett demokonto och spelar om i några månader för att verkligen lära mig vad det här handlar om. Jag kommer att ta mig tid och jag planerar inte att lägga några riktiga pengar för en nära framtid på minst 6-8 månader. Jag har emellertid några frågor, kan vanliga människor, med små kapital (1000-3000) tjäna pengar och leva av handel. Forex Hjälper kunskap verkligen och blir du bättre med erfarenhet och gör det faktiskt en skillnad Jag gillar att spela poker från tid till annan och Ive har spelat ganska länge. Forex trading, verkar mig mycket som poker. Det är mycket involverat, kanske ännu mer än poker. Jag har rätt Tanken som jag har i mitt huvud just nu är att om du inte har någon väldigt seriös kapital att investera i första hand (100k och upp), har du ingen chans att tjäna pengar utan att bara spela. Även då du spelar, men du har bättre chans att hålla dig levande tillräckligt länge för att göra vinst. Jag skulle verkligen uppskatta dina kommentarer och råd. Tack. Bra namn hahah Jag kommer att ta min tid och jag planerar inte att lägga några riktiga pengar för en nära framtid på minst 6-8 månader. Jag har dock några få frågor, kan normala människor med små kapital (1000-3000) tjäna pengar och leva av handel. Forex är ingen pro men jag tror att 6-8 månader är för kort och jag tror inte att 3k räcker för att göra ett boende utanför. Det kommer att bli väldigt svårt omöjligt nästan omöjligt. Verkligheten är när du handlar om en demo, du tänker på riktning och rädslan för att förlora handeln finns där men på levande konto är den här känslan som 10 ju mer du förlorar desto mer försöker du begränsa förlusten och ju mer du hamnar förlora. Mitt råd till dig är övning på demo, läs böcker tills du känner att du har behärskat konsten, först då kommer du att stå en chans. Jag började själv handla med 3K och kände mig cmfotable nu idag, men jag är 1.7k och kämpar för att behålla mina pengar. på demo kände jag att jag behärskar handel .. Problemet är att handel handlar om att maximera vinst och minska förlusten. Du måste kunna låta en handel springa det självklart utan att vara rädd, positionen kommer att gå emot dig. vilket är en svår uppgift för alla1 som har en liten balans. på demo försök och behåll alla villkor på samma sätt som du skulle leva på. försök att maximera vinst och minska förlusten. om det här kan uppnås av dig då har du allchance Om inte då kommer du att hitta dig själv i en sitaution där du vinner 20 gånger och 2 förluster slänger dina vinster och en bra 95 av handlare faller i denna konsol på grund av pyscology slaget är i sinnet. om handel handlade om bara riktning och pengar var inte inblandat skulle det vara fler vinnare än förlustare. Jag hoppas bara att ju längre jag handlar desto mer utspädd rädslan blir och eventuellt kan jag tjäna pengar. Jag var väldigt nära, men förra månaden förlorade jag en rättvis bit bara för att jag försökte begränsa forex, tänker att det inte går att bryta allt stöd och det gjorde det. lol ok då, förklara vad du vet Hmmmmm, Theres tråd utanför om hur USD stärka när bailout misslyckas med att godkänna. Har det grundläggande att göra med fx Är du verkligen en miljonär Om du är varför är du så upprörd om folk ger ljusa idéer här i det här forumet Hmmmmm, jag märker också att din tråd verkar vara att förlora popularitet .. Hmmmmm. Tja, du säger dude. Du kan vara en av de 90 som förlorade affärer och bestämde mig för att komma tillbaka till mig för att jag hamnar i de 10 vinnarna. Tja vad kan jag säga. Jag tvingar dig inte att använda mitt system eller något annat. En framgångsrik näringsidkare tror på sin egen teknik. Så håll bara negativen till dig själv och redogör människors kommentarer och idéer. Om du inte gillar det ska du bara gråta och gnälla som en bebis infront av din mamma för att få en rak förlust i dina affärer. Det är synd att människor som du fortfarande existerar i den här världen. Om du inte gillar mitt system, håll det bara bra för dig själv. Inget behov av att visa din ilska eller svartsjuka. Btw, mest framgångsrika näringsidkare inklusive Warren Buffet använder inte stoppförluster. Jag tycker att du bättre gör mer forskning. Hur som helst, jag ljög om mina år på fx marknaden. Så försök inte att utmana mig ok Achthung Nej, det här är den mest retarderade sak jag någonsin har läst på FF. Fundamentals har inget lager i FX Du använder inte stoppförluster Du har precis gjort min ignorera lista. Okej vada killar. som jag sa varje handlare har sin egen fördel och teknik. Men att ringa en person retard är helt oprofessionellt. Tja, vad kan jag säga jag är bara en fördröjning. jag har inget emot det. Fred och skål Jag ringer dig inte fördröjd. Jag kallar ditt uttalande retarded. För det är det som är. Varför skulle du kalla det GRUNDLIGT om det inte är grundläggande alls VAT nice PM du skickar mig. Vem fungerar som ett barn nu Ohh ja jag vet att du kan få mig bannad eftersom du äger ForexFactory av någon anledning. gäspning Det enda du behöver göra är att jämföra diagram som guld, olja och EURUSD. Åh är det inte någon chans som är korrelerad Varför är några par klassiska Carry Trade-par På grund av intresse Differential är det grundläggande helvetet ja. Det här svaret på citatet Jag lever av forexquot Anställd jan 2010 Status: Nej Hoppas på FF 3 772 inlägg I har sett den här frågan så många gånger och så kommer jag att ge dig svaret Ive hittade i hopp om att nybörjare kommer sluta tänka och börja göra WORK Quote från mitt andra inlägg: "Jag har träffat denna diskussion: Jag har träffat 2 fulltidshandlare här på FF, sett sina konton och till och med handlas med dem. Den arbetade i Banking innan han flyttade till forex och tog med sig något av det han lärde sig över till Forex och han är riktigt bra trading off m15 för sina poster beräknade av H1 och H4 och ibland till och med dagliga och veckovisa mål. Han har ett mycket stort konto nu men diversifierar självklart sina pengar till aktier och fastigheter så att hans handel inte är hans enda inkomst. Han har mycket hög lönsamhet och en morgon gjorde han 20 000 bara från London Open på Cable and Fiber. Den andra killen började med 30 000 dollar och har arbetat upp till över 600 k på 18 månader. Han hade blåst ett litet konto innan det men då fick man höra att dubbla 3 demokonton innan han gick igen och så gjorde han. Han sa att förändringen från demo till verklig var väldigt lätt för honom efter det då han såg handel med avseende på pips och procentsatser istället för dollar. Han flyttade nyligen till en ö och lever fortfarande drömhandeln. Han hade sitt eget företag innan han gick över till Forex, inget i den finansiella industrin. Sluta lyssna på förlorarna här som säger att det inte går att göra, det kan 10 en månad är inget jämfört med vad vissa handlare kan göra, men det blir svårare psykiskt senare med större mängder. Du behöver inte ett stort konto, men 5k bör ses som ett minimum även om min vän har berättat för mig historier om hans näringsidkare som jag inte kommer att upprepa här eftersom ingen kommer att tro det ändå. Fortsätt arbeta och fortsätt att söka. Versen från bibeln som säger att sökningen kommer att hitta, knacka och dörren ska öppnas kan appliceras här. I själva verket har jag sökt och knackat och äntligen kommit dit. Upp 83 på mitt demokonto på drygt 6 månader. När det är klart, gör jag det två gånger, stryka ut mina fel och hitta vilka branscher jag inte är tillräckligt bra för att handla och vilka branscher jag gör riktigt bra in och fokusera på dem. Jag tvivlar inte på att jag ska vara en näringsidkare en dag och att jag kommer att leva av det. Här är ett citat från min vän: det tar lite tid att studera det och vänja sig på det. Jag tycker att ditt största problem är att du vill ha framgång nu, du kan inte få det. Marknaden kräver att du sätter in en seriös hjärntid innan det kommer att belöna dig, du blev inte en professionell rugby spelare första gången du hämtade bollen, du var tvungen att jobba på den och fortfarande göra varje dag. Handel är precis som det tar tid och hängivenhet, det finns inga genvägar. Ingen har någonsin blivit miljonär genom att låna ett system eller delta i någon klass. Att bli miljonär i handel tar tid, hängivenhet, dilligens och tålamod. Du kommer bli knockt ner några gånger och kommer att behöva dämpa dig själv. I slutet kommer handeln att belöna de som uppskattar det och har lärt sig nyanser. Välj en strategi och träna, träna, träna. En gammal hand som jag vet berättade för mig att det skulle ta 10.000 timmars träning att känna till en strategi, han var inte fel. Håll dig till en strategi och börja lära dig, varje strategi kan bli lönsam så länge det fungerar för dig, inte någon annan, bara du. Börja läsa några böcker också om teknisk analys, det finns många av dem skrivna om aktier och de fungerar lika bra. Quot Sluta göra ursäkter och arbeta du lata bastards :-) citat pawpaw1000 på Twitter Perfekt inlägg tack Jag har varit här i 1 år , och jag kommer att ge nybörjare några råd jag har lärt mig genom min tidshandel. Överhämta inte eller bli underkapitaliserad (de är samma sak). ett 100-konto är detsamma som en 10.000 om det ses som procentandelar. Personer som är kapitaliserade tenderar att gå för höga procentandelar eftersom de vill ha pengar snabbt. Detta är katastrof Om personen som har 30 000 gör 10 per månad, har han mycket mindre bagage på axlarna och han kan leva av handel. När du har mindre bagage på axlarna kommer allt att träna i slutet. Om du strävar efter hög avkastning kommer du att förstöra allt genom att vara över emotionalnervousegreedyangryimpulsive och ditt konto också. Det här är den viktigaste delen som handlare behöver veta. Du kan inte leva av handel genom att ha ett litet konto och sikta på astronomisk avkastning. Detta är slöseri med tid. Så en person som har 3000 (eller någon storlek) konto måste också göra 10 en månad också, inga frågor ställda. Detta kommer att göra dig disciplinerad och hålla dina känslor i kontroll och du kommer att lyckas i slutet Psychology är 95 av spelet i handel. Jag vet att det här kommer att låta clich men en dag det kommer att vara meningsfullt för dig, jag menar verkligen VET, som ett AHAA-ögonblick. Trend är din vän (När du äntligen verkligen förstår detta kommer du att vara lönsamt) Låt vinnarna springa och definiera risker (Min senaste handel hade en RR på 20, började inte ut så, men låter den gå) Lär dig att handla ren PA sätt att gå, du kan fortsätta gå tillbaka till indikatorer men du kommer inte att misslyckas) Läs några böcker som quotTrading i zonequot Spend HOURS framför diagrammen. (Jag har spenderat mellan 3 - 12 timmar per dag) HAR EN PASSION FÖR HANDEL OCH MARKNADER. Som professionell idrottsman kan jag säga att för att lyckas i någonting krävs det en hel del jobb och uthållighet. När du slås ner, ta dig tillbaka snabbt och fortsätt framåt. När du inte går framåt flyttar du faktiskt tillbaka pawpaw1000 på Twitter Jag vet att det här kommer att låta clich men en dag kommer det att vara meningslöst för dig, menar jag verkligen att du är likt som ett AHAA-ögonblick. Trend är din vän (När du äntligen verkligen förstår detta kommer du att vara lönsamt) Låt vinnarna springa och definiera risker (Min senaste handel hade en RR på 20, började inte ut så, men låter den gå) Lär dig att handla ren PA sätt att gå, du kan fortsätta gå tillbaka till indikatorer men du kommer inte att misslyckas) Läs några böcker som quotTrading i zonequot Spend HOURS framför diagrammen. (Jag har spenderat mellan 3 och 12 timmar. Fantastisk tråd och bra råd. Jag har sett denna fråga så många gånger och så kommer jag att ge dig svaret Ive hittade i hopp om att nybörjare kommer sluta tänka och börja göra WORK Quote från mitt andra inlägg: "Jag har träffat 2 fulltidshandlare här på FF, sett sina konton och till och med handlas med dem. Den arbetade i Banking innan han gick vidare till forex och tog med sig av det han lärde sig över till Forex och han är riktigt bra handel med m15 för hans inlägg beräknat av H1 och H4 och ibland även dagliga och veckovisa mål. Han har en mycket stor. Mycket insiktsfull och intelligent post - du spelar uppenbarligen inte i den främre raden. eruditionis habes
No comments:
Post a Comment